بقائی: تخریب انستیتو پاستور ایران، تهدیدی علیه امنیت بهداشتی منطقه است

بقائی: تخریب انستیتو پاستور ایران، تهدیدی علیه امنیت بهداشتی منطقه است سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه ایکس خود نسبت به تبعات حمله به انستیتو پاستور واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۵ - 2026 May 22
کد خبر: ۳۰۸۸۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه با نشر قسمتی از گزارش نشریه پزشکی «لنست» درباره آسیب‌های وارده به انستیتو پاستور ایران در نتیجه حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به این موسسه و تبعات آن واکنش نشان داد.

در این گزارش  نشریه معتبر پزشکی «لنست» هشدار داده شده که آسیب واردشده به انستیتو پاستور ایران در نتیجه حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی، امنیت بهداشتی کل منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

 لنست در گزارشی نوشته است: «انستیتو پاستور ایران بیش از صد سال یکی از پایه‌های اصلی نظام سلامت کشور بوده است. این مؤسسه نقش اساسی در تولید و توسعه واکسن، خدمات آزمایشگاهی مرجع، تشخیص بیماری‌ها و رصد بیماری‌های عفونی و واگیردار  از جمله کرونا، وبا، هاری، سرخک، سل، ایدز و هپاتیت ویروسی داشته است. آسیب به این مؤسسه فقط یک خسارت نمادین نیست، بلکه تهدیدی جدی و فوری برای سلامت عمومی به شمار می‌رود. [...] این مسئله تنها به ایران محدود نمی‌شود و می‌تواند بهداشت عمومی در کل منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.» حمله به یک مرکز علمی و بهداشتی با بیش از یک قرن سابقه، فقط حمله به یک ساختمان نیست؛ بلکه تعرض به حق برخورداری از سلامتی، حق بهره‌مندی از دانش و حق حیات مردم ایران است.

 حمله آمریکا و اسرائیل به انستیتو پاستور ایران، مصداق روشن جنایت جنگی است و عاملان آن باید مواخذه و مجازات شوند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار